bedrijfscursussen Roodkapje op het werk

Is mijn website (nog) wel aansprekend? Kunnen onze communicatie-uitingen toegankelijker, vlotter, doeltreffender? Doen wij eigenlijk ook iets met storytelling (en wat ís het trouwens)? En hoe maak je nu een werkbaar communicatieplan?
Ga als organisatie aan de slag met jouw eigen taal en verhaal. Ik, Lyda Westerink, schrijver (en journalist), verzorg met plezier een training, workshop of inspiratiesessie.
“Eh, even, hè, maar waarom zou ik
als organisatie hiervoor een schríjver inhuren?”
Goede vraag! Nou, als er íets is wat ik heb geleerd na jarenlange ervaring op communicatieafdelingen van zowel profit als non-profit organisaties, dan is het dit: organisaties kunnen wel wat creativiteit gebruiken!
En dan bedoel ik ‘creativiteit’ als letterlijk afgeleide van creëren. De opleidingen, vakartikelen, evenementen, activiteiten, handreikingen, et cetera, et cetera die je als organisatie aanbiedt, zijn voor iemand bedoeld. Iemand die niet gewoon maar in jouw ‘mal’ moet passen, maar iemand in wie jij je echt moet verdiepen om hem of haar iets zinnigs, nuttigs, helpends te kunnen bieden.
Vanzelfsprekend ben je daarbij als organisatie nooit van de ‘u vraagt, wij draaien’. Integendeel! Wat mij betreft is eigenzinnigheid sleutelwoord in alles wat je maakt (creëert!) voor klanten of leden.
Mijn ervaring
- Als bedrijfsjournalist en communicatieadviseur deed ik met plezier een schat van ervaring op in de commerciële wereld (bij onder meer KPMG, ABN Amro en online nascholingsinstituut eWise).
- Daarnaast leerde ik enorm veel bij ledenorganisaties als de NOvAA (Nederlandse Orde van Accountants-Administratieconsulenten) en de NBA (Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants).
- Erg blij ben ik ook met mijn ervaring bij zingevingsorganisaties als het Dekenaat Utrecht-Oudenrijn (bisdom Utrecht) en de online community ‘Mijn kerk’ van de PKN (Protestantse Kerk Nederland).
Nieuwsgierig geworden? Ik hoop het! Neem vooral contact op voor een programma op maat, léuk!